Pressemelding   februar 10, 2025

John Deere utvider løsninger for selvreparasjon

service-advisor-remote

Walldorf, februar 2025 – John Deere kunngjorde viktige tiltak for å legge til rette for at kundene kan vedlikeholde og reparere maskiner innen landbruks- og anleggsbransjen. De digitale løsningene rulles ut i USA i andre halvår av inneværende år. Bønder i Europa vil også dra nytte av disse nye funksjonene. Forbedringene gir enda mer støtte til kunder og uavhengige reparasjonsverksteder, inkludert muligheten til å omprogrammere John Deere-produserte elektronikkontrollere.

Det må bemerkes at forholdene under de juridiske rammeverkene for markedene i USA og EU avviker i noen tilfeller. I Europa gjelder RMI-forordningene (Repair and Maintenance Information). De 27 forskjellige EU-forordningene utformer de juridiske rettighetene til å reparere for landbruksutstyrsbransjen. Disse forskriftene lister opp all data som skal deles med uavhengige operatører eller verksteder. Data er tilgjengelig for mange årsmodell på John Deere Repair and Maintenance Information-nettstedet. Dette inkluderer blant annet:

De nye funksjonene utvider hovedsakelig reparasjonsalternativene i USA. Funksjoner har imidlertid også blir lagt til i europeisk RMI, som allerede nå tilbyr mange alternativer. Én ny funksjon er integreringen i John Deere Operations CenterTM. Dette betyr at bønder kan bruke Operations Center ikke bare til å administrere åker- og maskindata, men også for vedlikeholds- og maskininformasjon. Utvidelsen tilbyr også en brukervennlig sentralisert plattform med et omfattende utvalg av verktøy for hele maskinenes livssykluser. De nye funksjonene inkluderer:

  • Equipment Mobile – en gratisapp med omfattende maskininformasjon, inkludert operatør- og delehåndbøker, vedlikeholdsplaner, hurtigreferanseinformasjon, feilkodesøk og programvareoppdateringer for utvalgte 4G-tilkoblede maskiner.
  • Shop.Deere.com – for tiden tilgjengelig i Storbritannia og Irland for å finne og kjøpe deler på nett
  • Hurtigreferanser – tilbyr forskjellige instruksjonsvideoer og vedlikeholdstips
  • Customer Service ADVISOR – tilbyr gratis digitale håndbøker for å tømme og oppdatere koder, lese diagnostiske data og utføre begrensede kalibreringer

De nyeste forbedringene viser at John Deere stadig arbeider for med å forbedre produktene sine. Selskapet er allerede ledende innen det å tilby ressurser for selvreparasjon. De nye alternativene gjør at bønder selv kan bidra enda mer til maskinenes driftstid.